loading...
اندیشه ی سرخ عاشورا،اندیشه ی سبز ظهور
هدیه به بقیه الله

حجامت

نماز اوّل وقت

رضا بازدید : 179 شنبه 16 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
دنبال آب را گرفت و سرانجام به باغي رسيد كه دانست آن سيب از آن باغ بوده است.
نزد باغبان رفت و طلب رضايت نمود، باغبان گفت: اين باغ مال من و مال برادرم است، من سهم خود را حلال كردم ولي برادرم در نجف اشرف ساكن است و من اختياري از جانب او ندارم.
محمّد سخت ناراحت شد و سرانجام به قصد زيارت امير مؤمنان ـ عليه السّلام ـ و طلب رضايت به سوي نجف اشرف عزيمت كرد.
در نجف سراغ آن مرد رفت و ماجرا را برايش بازگو كرد و در ضمن آن طلب رضايت نمود.
آن مرد حلال كردن و رضايت خود را مشروط بر آن داشت كه محمّد با دختر وي وصلت كند و در تعريف دخترش گفت: وي كر، كور، شل و لال است. محمّد كه با مشقّت فراوان خود را به نجف رسانده بود، برگشتن بدون اخذ نتيجه را معقول ندانست و شرط آن مرد را پذيرفت.
خطبة عقد جاري شد و شب عروسي فرا رسيد. محمّد كه منتظر يك موجود كر، لال، شل و كور بود، دختر زيبايي را صحيح و سالم مشاهده كرد. با كمال تعجّب اوصافي را كه پدرش براي دختر بيان كرده بود را از دختر پرسيد.
دختر مطالب پدر را چنين تعبير كرد: منظور پدرم از كر بودن من، نشنيدن حرفهاي ناصواب بود و از كوري من، نديدن نامحرمان و از شل بودن من، نرفتن به جاهاي ناباب و از لال بودن من، اجتناب از غيبت و سخنهاي ناصواب بود.
حاصل اين ازدواج الهي فرزندي است به نام شيخ احمد معروف به «مقدّس اردبيلي» كه افتخار ديدار امام زمان ـ عليه السّلام ـ را دارد.
[1]
[1] . نامداران راحل، جوانشير، ص 72.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
وبلاگ کاروان کربلا مجموعه ی پژوهش های اینجانب در زمینه های سیاسی و اجتماعی و مذهبی و... می باشد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 32
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 42
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 44
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 44
  • بازدید ماه : 113
  • بازدید سال : 1,606
  • بازدید کلی : 12,344
  • کدهای اختصاصی
    درد دل با امام زمان

    دوستان عزیز درد دلهایتان را از طریق زیر بفرستید...